Aladağlar'da Beş Hafta

2018 Ağustos'unun 5'inde iki aydır çıkamadığım İstanbul'dan nihayet çıkabildim. En son iki sene önce gittiğim Aladağlar'a tekrar dönmek ve kuru temiz havasını içime çekmek ve apayrı tarzdaki kayalarına tekrardan dokunmak istiyordum. Partnerim Asude Gümüş ile uzun bir otobüs yolculuğunun ardından Niğde merkeze sonra Çamardı otobüsüyle dağlara doğru yollandık. Bir saatlik yolculuğun ardından Çukurbağ sapağında indik. Dağlar, vadiler ve uzayıp giden ova. Bunca zaman neden gelmemişim. Nasıl da özlemişim.

Sapaktan Aladağlar Kamping'e kadarki 2 km'lik yolu köyün dondurmacısına otostop çekerek geldik. Süt kokulu dondurmalardan ve halka tatlılardan tadıp kampinge geçtik. Aladağlar Kamping, Recep İnce ve Zeynep Tantekin tarafından işletilen dağ manzaralı, elma ağaçları içinde sakin bir kamp. Biz Kazıklıali Vadisi'nde tırmanacağımız için burası hem vadiye yakınlığıyla hem de bir çok tırmanışçının uğrak yeri olmasıyla bizim için en mantıklı seçim. Recep İnce Aladağlar Rehber Kitabı'nın yazarı ve buradaki onlarca rotayı açan bir tırmanışçı. Uzun süre kalmayı planlayan tırmanışçılara özel indirim yapacaktır.

Aladağlar Kamping'den Manzaralar

Kampa yerleşip alışveriş işlerini hallettikten sonra 7 Ağustos'ta ilk tırmanış günümüze başladık. Kazıklıali Vadisi'ni tepeden seyrederken iyi ki böyle bir yer var ve iyi ki buradayım dedim. Gerçekten de burası Türkiye'deki diğer tırmanış bahçelerinden çok daha farklı bir tırmanış tarzı sunuyor. Konglomera kayada çoğunlukla cep ve parmak cep tutuşlardan oluşan rotalar var. Asıl güzel olan ise Podyum Sektör gibi gördüğüm en eğimli ve sıradışı sektörün, Sarkaç Sektör gibi kısa sert yarışma rotası gibi rotaların bulunduğu bir sektörün, hafif negatif 30 metrelik rotalarıyla Dergah Sektörün, krimpli ve parmak cepli uzun ve kısa rotalarıyla sürprizlerle dolu Krallar Vadisi Sektörün birbirine 5-7 dk.lık mesafelerde oluşu.

Podyum, İnşaat, Dergah, Karnaval ve Sarkaç Sektörler

Aladağlar'a bu gelişimde bol kolay rota tırmanıp parmak sakatlığımın sağlıklı bir şekilde düzelmesi için krimplerden uzak durmayı planlıyorum. Yapabilirsem Sarkaç Sektör'deki tüm rotaları çıkmayı ve Mümin Karabaş'ın blogunda önerdiği Adanalı 8a+(10-) rotasını çıkmayı deneyeceğim. Tabi önce bir forma girmem lazım.
İlk gün, sonraki günlerin de çoğunluğunda yapacağımız gibi doğruca Karnaval Sektör'e geçtik. Burası bir çok kolay ve homojen rotasıyla tam bir ısınma sektörü. Üç aydır kayaya değmeyen ellerimle 6a, 6a+ rotalarla başladım. Asude de aynı rotaları üstten emniyetli denedi. Sonra sektördeki en güzel rotalardan Karnaval 6c (7+/8-) rotasını denemeye karar verdim. Daha önceden çıktığım bu rota hatırladığım kadarıyla kolları şişiren cinstendi. Rotaya girip düşmeden çıkınca açıkçası biraz özgüvenim yerine geldi.

Karnaval 6c(7+/8-) Denemeden gelmeyin.

Daha sonra Krallar Vadisi'ne gölge geldiği için o tarafa geçtik. Baktım Andromeda 6c rotası açık, bir onsight (ilk görüş) denemesi yaptım. Son hamlesine kadar zor bela gelip kötü tutamaklardan atladığım şey cep çıkınca rotayı düşmeden tamamlamış oldum ama bu bana bugünlük yetti. İlk günler kayaya, havaya ve irtifaya alışma süreci ve zorlamaya gerek yok.
İkinci tırmanış günümüzde yine Krallar Vadisi'ne geldik ve Berber Aspirin 6c rotasını denedim. İlkgörüş denememde şakladım. İkincide ancak çıkabildim. Bu rotanın 6c+ olduğuna yemin edebilirim:) Hemen onun sağındaki Go Home 7a+(8+) rotasını da denedim ancak kilidi hiç algılayamadım. Bu nasıl 7a+ böyle deyip, dinlenme gününden sonraki güne bıraktım. Günü Kazıklıali'den kampa kadar koşarak tamamladım. Koşmayı hiç sevmesem de burada dağların içinde tek başına koşmanın tadı bir başka.
Dinlenme ertesi Podyum Sektörün solundaki iki 7a hattını denemeye karar verdim. Önce buradaki iki uzun 6c olan Sahte Sarışın ve Ağır Abi rotalarını ilk görüşte çıktım. Sonrasında Bigfoot 7a(8) rotasına ilkgörüş denemesi yaptım. Kilidi geçtim gayet iyi derken tuttuğum bir cebin patlamasıyla kendimi ipte asılı buldum. Hemen yanındaki Justice for all 7a rotasına da bir ilk görüş denemesi yaptım ama cep sanarak atladığım deliğin slop çıkmasıyla yine hüsrana uğradım. İkinci denemem daha vahimdi. Belli ki Podyum'un eğimine alışmak için vakte ihtiyacım var.

Justice for all 7a (8)

Ertesi gün ısınmadan sonra yine aynı yere geldik. Justice for all 7a rotasına girip hiç zorlanmadan çıktım. Sanki dün burada ecel terleri döken ben değildim. Biraz özgüvenim yerine gelince biraz soldaki Süleyman Vardal'ın kendi açtığı ve denemekte olduğu Kolbastı 7b+(9-) rotasına bir flash denemesi yaptım. Başaramasam da tüm hamleleri çözüp rotadan indim. Güzel, galiba kendime geliyorum. Sonrasında Süleyman Hoca ile Krallar Vadisine gittik ve ben yarım bıraktığım Go Home 7a+ rotasına tekrar girdim. Nasıl olduysa hiç kıpırdayamadığım kilidi çözüp rotayı açtım. Bir 45 dk sonra rotaya girip temiz çıktım. Krimplerden cebe atlayış hamlesiyle derecesine göre çok sert bir rota olduğunu söylemeliyim. Günü ise Süleyman Hoca'nın açtığı Tutankamon 6b+(7+) rotasını toplayarak bitirdim. Diyebilirim ki bu gün artık yavaştan forma girdiğimi hissettiğim gün oldu.

Tabi  her sabah ve akşam parmağa buz şart.

Milli takım kampından Aladağlar'a gelen genç Ali Keskin'in bana katılmasıyla Asude'nin İstanbul'a gidişinden oluşan partner boşluğu da dolmuş oldu:) Birlikte ilk tırmanış günümüzde ısınmalardan sonra ben 30 metrelik Bienal 7a rotasını ilk görüşte çıktım ve Ali de ilk denemesinde çıktı. Sonrasında Kolbastı 7b+ rotasına bir bakayim derken bir anda kendimi kilidi geçmiş buldum. Burdan sonra düşmek olmaz deyip rotayı tamamladım. İkinci denemede çok beklenmedik gelen bu çıkış moralimi yükseltti. Ali de rotaya girip hamlelerini çözdü. Güneş gelince biz de Krallar Vadisi'ne geçtik. Vayvay 7a+ rotasına ekpreslerini takmış çalışan Yağız'ı görünce biz de daldık rotaya. Çok özel bir hamle içeren kilitte ikimiz de düştükse de sonraki denememizde rotayı çıktık. Ben iyice coşup Uçan Hançerler 7a+ rotasına ilk görüş denemesi yaptım. Bağıra bağıra geldiğim son hamlede parmaklarım monolarda cebin dibinden düştüm. Geldiğimden beri en iyi tırmanış günüm oldu.

Bu arda boş durmayıp bolca elma armut kuruttum. Kışın rota dibinde iyi gider.

Ertesi gün Dergah Sektör'deki Karlar Kraliçesi 7a+ ve Kazıklı Quartet 7a+ rotalarını denedik Ali'yle ama iki rota da acımasız parmak tutuşları içerdiğinden ben vazgeçtim, Ali de pek sevmedi. Sonrasında ne zamandır aklımda olan Between the times 7b(8+/9-) rotasına ilk görüş daldım. Kilit cep kilit cep şeklinde ilerleyen bu enfes hattın üçüncü ve son kilidinin yüzey kısmında ne tutacağımı bilemeyip düştüm. Çok yakındı. Ali de rotayı denedikten sonra ikinci denememde rotayı temiz çıktım. Gerçekten harika bir hat. Geyikbayırı'nda net 9- yapardı. Sonrasında yine Krallar Vadisine geçtik. Dün açık bıraktığım Uçan Hançerler 7a+ rotasını çıktıktan sonra Peyami Nazik Abi'nin çalıştığı Come to Bolt 7b+ rotasını flash çıkmak için girdim. Nasıl olduysa kilitlerin hepsini geçtikten sonra bir ayak tutamağında kafam karışıp düştüm. Bir dahakine deyip günü bitirdik. Koşarak kampa dönme zamanı.

Kemal Sezen Come to Bolt'ta 7b+(9-)

Ali de çok ip boylu rota çıkmak için Zorbey'in yanına gidince bu sefer ben de Atilla Duman ve küçük tırmanışçı Ege Duman ile birlikte takılmaya başladım. Birlikte ilk günümüzde Krallardaki Ayı Boğan 7a rotasını ilk görüşte çıktıktan sonra Come to Bolt 7b+ rotasını da çıktım. Kazıklı standartlarında oldukça yumuşak bir 7b+ olduğunu söylemeliyim. Atilla Abi ve Ege Ayı Boğan'ı denerlerken ben de gözüme kestirdiğim bir diğer hat olan Edge of Thorns 7b+ rotasına ilk görüş denemesi yaptım. İnanılmaz sert bir rotaydı bırak ilk görüşü ipe oturarak bile rotayı açamadım. Kilitteki bolt arası ne yazık ki çok fazla olduğundan ben de rotayı sabit ekspresten toplayıp indim. Bu rotanın kilidine kesinlikle bir çalışma boltu eklenmesi gerekiyor bence.

Edge of Thorns 7b+ İlk Görüş Denemesi

Bir sonraki tırmanış gününde Atilla Abi Semazen 7c(9), ben Temple of the King 7c rotalarını denemek için Podyum Sektör'e gittik. Podyumun en sağındaki Dumanlı Günler 6c rotasını ikinci denemede, Anasının Kuzusu 7a+ rotasını ilk görüşte çıktım. Atilla Abi Semazen'e çok iyi bir deneme yaptıktan sonra ben Temple of the King'e bir ilk görüş denemesi yaptım ancak başarılı olamadım. Bu eğime hala adapte olamadım. Sektörün boltlanan ilk rotası olan bu hat epeydir çıkış görmediğinden otları, ince ağaçları, çamur ve tozu temizlemekle uğraştım. Eğimde uzun hamlelerle güzel tutamaklarda ilerleyen rotanın istasyonunun altında bir kilit var ve ben nedense bir türlü bu kilidi çözemedim. Sağından olmuyor solundan olmuyor derken bir alt tutuştan 1,5 metre yukarı uzanmalı bir çözüm buldum. Bu arada Atilla Abi de Semazen'i çıktı.

Temple of the King 7c

Podyum Sektör. Derya deniz.

20 Ağustos gibi Aladağlar'da ve kampingde Kurban Bayramı yoğunluğu başladı. Tugay Elbasan, Elif Tosun, Onur Günçiçeği geldiler. Asude de gelince her şey tam oldu. Elif ile Tugay'ın Mersin'e gitme teklifiyle hem iki gün tırmanışa ara vermiş hem de bir hava değişimi yaşamış oldum.
İki gün dinlenmiş olmanın verdiği zindelikle geldiğim Kazıklı'da ısınmanın ardından Temple of the King 7c rotasını ilk denememde çıktım. Çıkış vidyosu burada Sonrasında Sarkaç Sektör'de açık olan ve bir çok tırmanışçıyı izlediğim Misyoner 7+(9+) rotasına flash daldım. Çatlaktaki diz takmaları iyi kullanarak rotayı çıkmayı başardım. Derecesine göre oldukça yumuşak olsa da bu dereceyi ilk defa ilk denememde tırmanmış oldum. Sonrasında o gazla geldiğim Krallar Vadisi'nde ekspreslerin döşeli olduğu Marakesh 7b+(9-) rotasına ilk görüş denemesi yaptım. Henüz girişte tek parmak bir delikten kalkış hamlesini yapınca bırakmadım ve rotayı çıktım. Çıkış vidyosu burada İnanılmaz bir gündü. Daha önce bu dereceleri hiç aynı günde üst üste ilk denemede çıkmamıştım. Hayatımın en başarılı tırmanış günüydü.

Marakesh 7b+ Bu hamleyi ilk denemede yaptıktan sonra düşmek olmazdı.

Ertesi gün Sarkaç'taki Billur 7c+ rotasına bir flash denemesi yaptım. Parmaklarıma sardığım sargılar iki parmak deliklerden kayınca kendimi ipte buldum. Billur, Sarkaç'ta bir başka harika hat. İki parmak delikler, iki parmak alt tutuş, kilitten sonra tatlı sert tırmanış. Çok güzel bir rota gerçekten. Bu rotada da bir dinlenme gününün ardından ekpresleri döşeyerek denememde kilidin orta yerinde bir türlü göremediğim ayak tutamağından dolayı düştüm. Sonra görmek için işaretler koyup bir sonraki denememde çıktım.

Billur 7c+ Flash Denemesi

Tugay B12 7c+ da, ben Billur 7c+ da

Ekip Harika!

Billur 7c+ rotasından sonra Sarkaç Sektör'de çkmadığım tek rota olan Kırım Kongo 7c+ yı açtım. Hamleleri hemen çözsem de bir türlü birleştiremedim. Kilitten sonra idare eder bir tutamakta dinlenip çok küçük tutamaklarda istasyona gidiyorsun. Bu yüzey kısmında istasyonun dibinden birkaç kez çığlık atarak düştükten sonra rotayı çıkabildim. Vidyosu burada

Kırım Kongo 7c+. Derecesine göre sert bence. Bol alt tutuşlu, deri dostu olmayan bir rota.

Kırım Kongo'yu birkaç gün çıkamayınca ben de geldiğimden beri aklımda olan Adanalı 8a+ rotasını açmaya karar verdim. 55-60 derecelik eğimle başlayan bu fantastik rota yine ağır eğimde biri atlamalı olan 4 kilitle ve aralarında dinlenmelerle devam ediyor. Rota ne zamandır çıkış görmediyse artık her yeri ot ve toprak dolu. Bir üç gün sadece rotayı temizlemek için girdim ve güç bela sonunda rotayı denemeye hazır hale getirebildim.

Adanalı 8a+

Bayram yoğunluğu geçip herkes gidince ben yine Atilla Abi ve Ege ile tırmanmaya başladım. Atilla Abi Podyum'daki efsanevi Nakavt 7c rotasını deniyor. Ege Sarkaç'taki Küpeli Sarkaç 7a rotasını deniyor. Ben de Adanalı'nın yanında küçük bir proje olsun diye Fight Club 7c+ rotasına daldım. İlk görüş denemem beklediğimden çabuk sonlansa da tüm hamleleri hızlıca çözmek bana özgüven verdi ve rotayı ikinci denememde çıktım. Temiz çıkışım tam 22 dakika sürmüş. Artık ceplerde ve dizlerde nasıl dinlenmişsem. Vidyosu burada.

Fight Club 7c+. Cep havuzu.

2 gün biraz üşütmeden dolayı bolca dinlendikten sonra artık açık ve temizlenmiş bir şekilde denemeye hazır olan Adanalı rotasına girdim. Tüm kilitleri ilk denemede yapıp indim. Bu kadar çabuk çözmeyi ben de beklemiyordum. Biraz dinlenip temiz bir deneme yapmaya karar verdim. Birinci atlama kilidini geçtim ve diz takıp dinlendim. Sonra ikinci ve üçüncü kilitleri de geçtim. Dördüncü ve son kilitten önceki kötü dinlenmede dakikalarca takılmama rağmen pis krimpli son kilitte bir türlü çözümümü hatırlayamadım ve düştüm. Çok yakındı be.

Adanalı ilk kilit.

Ertesi gün yaptığım iki deneme daha kötüydü. Recep İnce de ne zamandır üzerinde çalıştığı Nakavt 7c rotasına iyi denemeler yaptı. Yine bazı ağrılarımdan dolayı iki gün dinlenip Recep Abi ile Podyum'a geldik. Önce o Nakavt'ı sonra ben Adanalı'yı ilk denememizde çıktık. Harika oldu. Vidyosu burada.

Adanalı 8a+(10-) Diz candır.

Bundan sonra ben Sarkaç Sektör'e inip Süleyman Vardal'ın yeni açtığı en sağdaki taze rotaya bir ilk görüş denemesi yaptım. İlk vahşi krimbe atlama hamlesini yaptıysam da iki bolt sonra düştüm. İkinci denememde yüzeye kalkışta düştüm ama bu sefer tüm hamleleri çözdüm ve ertesi gün ilk denememde rotayı çıkarak Akrep 7c rotasının ilk çıkışını yapmış oldum. Bu yaptığım ilk ilk çıkış oldu ve böylesine krimpli bir rotayı çıkmak parmaklarımın artık yavaştan güçlendiğini anlamamı sağladı. Böylelikle Aladağlar'daki son günümü bir İ.Ç. ile süslemiş oldum:)

Akrep 7c (9) İlk Çıkış

Ve geldim beş haftanın sonuna. Limitlerimi zorlamaktan çok tamamen forma girmek, tırmanışın ve doğanın tadını çıkarmak için geldiğim bu seferde neredeyse aklımdaki tüm rotaları çıkmış olmanın sevincini yaşıyorum. Daha önceden tanıdığım birçok tırmanışçı ile daha yakından tanışma ve birlikte tırmanma şansım oldu. Aladağlar'ın hem bedenime hem ruhuma şifa olduğunu hissettim. Bir daha arayı bu kadar açmamak üzere. Teşekkürler.

Tırmandığım Bazı Rotalar

8a+ Adanalı
7c+ Misyoner (Flash)
7c+ Billur (4. Deneme)
7c+ Kırım Kongo
7c+ Fight Club (2. Deneme)
7c   Temple of The King
7c   Akrep (İ.Ç. 3. Deneme)
7b+ Marakesh (İlk Görüş)
7b+ Come to Bolt (2. Deneme)
7b+ Kolbastı (2. Deneme)
7b   Between the Times (2. Deneme)
7a+ Anasının Kuzusu (İlk Görüş)
7a+ Vayvay (2. Deneme)
7a+ Uçan Hançerler (2. Deneme)