Geyikbayırı'nda En Verimli Sezon (2019-20)

2019-20 Geyikbayırı kış sezonu önceki yıllardan aklımda olan ya da yarım kalan hemen her rotayı ve hiç aklımda bile olmayan bir çok rotayı çıktığım çok verimli bir sezon oldu.
Kasım'ın başında geldiğimde biraz takılayım iş çıkınca giderim fikriyle daha kısa sürede çıkabileceğim rotalara yöneldim. Bir hafta kadar kayaya ve devam eden sıcak nemli havaya alışma çabalarımdan sonra yıllardır aklımda olan Trebenna Sektör'deki Richfest 8a rotasına girdik Tugay'la. İlk denemede hamleleri çözüp ikincisinde iyi bir deneme yapsam da rotayı ertesi gün ilk denememde çıkabildim. Kolonet severler için harika bir hat. Dengeli teknik bir giriş, kolonetlerde bir kilit ve delikli tutamaklarda uzun hamlelerle bitiş. Bu rota ilk 8a zorluğunda çıkış yapmak için ideal bir hat.

Tam sezonuna yetişmişim. Bayılırım.

Artık tırmanışa tekrardan adapte olmaya başlayınca ertesi gün Tugay'ın harika betasıyla girdiğim Out of Control 7c rotasını flash ve ardından Gretel 7b+ rotasını onsight çıkabildim. Gretel bana derecesine göre kolay geldi. Ve ertesi günlerde de başka bir harika hat olan Hydrofusion 8a rotasını çıkabildim. Çok zor bir 6b+ ile başlayan bu hat muhteşem kaliteli negatifte devam ediyor ve istasyona giderken çok kritik bir sol diz takma hamlesiyle bitiyor. O diz olmadan rota çok daha zor olurdu herhalde. Çok iyi bir hat. Bu çıkıştan sonra İstanbul'a bir hafta sürecek bir cam silme işine gittim ve Kasım sonunda Geyikbayırı'na geri döndüm. Aklımda herhangi bir rota olmadığından millet nereye giderse peşlerine takılıyorum. Küllüin'e gidenleri görünce takıldım peşlerine ve iki yıldır gelip baktığım ve kilidi hep ıslak olan Saykodelikdeşik 8a rotasını kuru görünce fırsat bu fırsat deyip denemeye başladım. Kilide kadar 7b+ civarı olan rota idare eder bir diz dinlenmesinden sonra çok patlayıcı bir kilit ve hemen ardından istasyonla bitiyor. Muhteşem bir hat olmasa da ne zamandır aklımda olan bu hattı çıkmak ve bir zamanlar Küllüin'de yeni bir tırmanışçı olarak takılırken vay be dediğim rotanın istasyon klibini yapmak benim için çok özeldi.Emniyet için teşekkürler İrmo. Çıkışım kameralara böyle  yakalanmış:

Saykodelikdeşik'i çıkınca neden olmasın deyip yıllardır çıkamadığım Külkedisi 8b+ yı tekrar denemeye başlayıp üçüncü günde çıkabildim. Sezona harika bir giriş yapmış oldum. Detaylı hikayesi ve çıkış videosu burada. Külkedisi'ni çıkmanın rahatlığıyla bir süre daha kolay rotalarda yine akış beni nereye götürürse takılmaya başladım. Patagonia 7c ve Ahminelaşk 7c rotalarını ikinci denemede gönderdim. İkisi de çok hoş hatlar bence.

Küllüin Sektör'den manzara.

Sonrasında henüz yağmurlar gelmeden bir başka çabuk ıslanan ve hiç kurumayan hat olan Moruk 8b'yi denemeye başladım. Daha önceki yıllarda bu şirin sektöre gelip Moruk rotasını yerden inceleyip acaba nasıl hamleler dediğim çok olmuştu. Bu rota Türkiye'nin ilk 8a+ larından tam bir klasik. Ancak kırılan tutamaklarla zorluğu artmış kısa sert bir hat. Aralığın başı olmasına rağmen rotaya güneş vurunca çok sıcak olduğundan saat 2 ye kadar bir iki deneme atıp yeni açılan Koridor Sektör'e gitmeye başladım. Burada da Öztürk Kayıkçı'nın boltladığı Corridors of Madness rotasının ilk çıkışını yapmak için Ersin Baş ile beraber çalışıyoruz. Bol beta alışverişinden sonra 20 Aralık'ta bu hattın ilk çıkışını yaptım ve benden hemen sonra da Ersin yaptı. Zorluğu için ise çok sıkı bir 8a dedik. Corridors of Madness 8a rotası Geyikbayırı'nda yaptığım ilk İ.Ç. ve en zor ilk çıkışım oldu. Çok güzel bir histi gerçekten. Bu hattı şiddetle tavsiye ediyorum.

Corridors of Madness 8a. Emniyet ve beta alışverişi için teşekkürler Ersin Baş.

Bu çıkıştan iki gün sonra bulutlu bir havada gittiğim Laboratuar Sektör'de Moruk rotasını denemeye başladım. Kısa sert her rota gibi hiç hata kabul etmeyen bu hatta ilk denememde taktığım zayıf diz kaydı. İkincisinde ve üçüncüsünde tüm kilitleri geçip son cebe uzanırken düşüp saçımı başımı yoldum. Tabi üst üste gelen sert hamleler gücümü nasıl emmişse artık kolay kısımda tutunamıyorum. Üç denemenin yorgunluğuyla girdiğim dördüncü seferde bu defa üst tarafı daha ciddiye alarak haykıra haykıra istasyona gittim. O haykırmalardan sonra zerre stres kalmadı bende. Emniyet, güzel muhabbet ve mızıka dinletisi için Selo'ya ve çıkış günü emniyetimi alıp beni destekleyen Gökçe Baştuğ'a sonsuz teşekkürler. Çıkış videosu:

İki hafta süren Moruk macerasından sonra yine vites düşürüp daha kolay rotalara yöneldim. Geçmiş senelerde denediğim ama çıkamadığım bir başka klasik Plastik Fantastik 8a rotasını ve Local Tourist 8a yı Aralık'ın son günlerinde çıkabildim. Plastik Fantastik bence derecesine göre epey zordu ya da benim çözümüm en ideali değildi. Local Tourist ise yıllardır kaçtığım ve ben bunu hayatta çıkamam dediğim sert bir 8a ydı. Çok kaliteli kayada tek parmaklar ve krimplerde enfes hamleler içeren bu hattı çıkmak gerçekten iyi hissettirdi. Emniyet için teşekkürler Tugay Elbasan ve Sema Büyük.

Plastik Fantastik 8a. Mağara Sektör.

Yağmur sonrası çıkan çifte gökkuşağı.

Artık havaların iyice soğumasıyla Mevlana Sektör'e daha fazla gitmeye başladık ve ben burada da daha önce deneyip çıkamadığım bir hat olan Fun in the Sun 7c+ yı çıkınca bir de uzatması 8a+ ya bakayım dedim ve yılbaşı gecesinin sabahı 1 Ocak'ta Fun in the Sun Ext. 8a+ yı gönderdim. Gerçekten yorucu bir 7c+ dan sonra kötü bir dizde dinlenip 30. metrede 4-5 hamle ve bir bolttan oluşan 8a+ lık kısma giriyorsun. Ben çok yüksek bir sol diz düşürme, düşürürken diz sürtmeli bir çözümle gidebildiğim kadar statik gidip son 10 cm de atlayarak iki parmak deliğe gittim. Zaten deliği tutunca ayaklar kayadan kopuyor. Mevlana Sektör'ün yılın o en kalabalık zamanında aşağıdan destek bağrışmaları eşliğinde o iki parmak deliğe atlayıp tutmam ve ayaklarımın kayadan kopması eşsiz bir histi. Neyseki sonrasındaki kolay kısımdan da düşmeyip rotayı bitirdim. Bence rotanın sonu gerçekten gereksiz yere uzuyor. Zaten ipim de yetmedi, inerken rezil oldum:)

Tugay bizi Mevlana'ya götür!

Bu arada bir başka harika hat olan Come as You Are 8a rotasını da 3. denememde aradan çıkardım. Ocak ayı geçen senekine göre çok daha iyi gidiyor. Hava güneşli soğuk ve rüzgarlı. Böyle olunca güneş alan sektörlere gitme zamanı deyip Sarkıt Sektöre gitmeye başladık. Hep çıkmayı istediğim Over the Top 8b rotası çok ıslak olduğundan Luke Skywalker 8b ye çalışmaya başladım. İlk ip boyu çok ıslak olsa da ben üst tarafı çalışırken aşağısı da kurur deyip başladım çalışmaya. Çok iyi bir diz dinlenmesi ile ikiye bölünen rotanın ilk kısmını biraz küçümseyip sadece dizden sonraki kilide yoğunlaştım. Rotayı çıkan bir herifin betasını deneyip saçma sapan bir sürü deneme harcadıktan sonra kendi çözümümü buldum. Dizden önceki kısmın da sağlı sollu kolonet hamleleriyle 8a lık bir tırmanış olduğunu hissetmemle rotanın hiçte kolay lokma olmadığını anlamış oldum. Bu arada Geyikbayırı'na gelip bana katılan Ali Şen ile rotayı denemeye devam ettik.

Luke Skywalker'dan kareler. Foto: Sinan Erten

Luke Skywalker'da dizden önceki kolonetli bölüm. Foto: Emre Tengirşek

Luke Skywalker'ın kilit hamlelerinden. Foto: Emre Tengirşek

Son cebe kalkarken düştüğüm bir denemeden sonra 21 Ocak 2020 de rotanın dibine gelip ısınmadan direk denedim. Artık rotada hemen hiç ıslaklık yok ve hava enfes. Diz takmaya kadar olan 8a lık kısmı geçip iyice dinlendikten sonra kalan aşağı yukarı yine 8a lık kısmı çıktım. Diz takmaya kadar neredeyse aynı olan Over the Top rotasına da çalışıp ertesi gün istasyonuna giderken düştüm ve hemen iki dinlenme günü alıp sonra onu da çıktım. Over the Top rotasının orjinal 8b+ lık hattını dize hiç girmeden çıkmayı hep istedim ancak hep ıslak olan kolonetler bunu mümkün kılmadı. Ben de hem dize girmeye mecbur kaldım hem de dizden çıkıp istasyona giderken ıslak tutamaklara dokunmamak için daha zor bir çözümle tırmanmak zorunda kaldım. Sonuçta Geyikbayırı'nın iki incisi olan bu iki muhteşem hattı peşpeşe çıkmak unutulmazdı. Belki ilerde kuru yakalarsam direk versiyonunu da denerim. Ali Şen'e her iki rotadaki emniyeti ve desteği için sonsuz teşekkürler. İki rotanın da çıkış videoları(over the top da kamerayı geniş açıda unutmuşum, beta alabilene helal olsun):

Sarkıt Sektör

Sarkıt'ta yumurta keyfi:)

Sarkıt'tan akşamüstü kampa dönerken manzara.

Bir haftalık bir İstanbul arasından sonra tekrar Mevlana Sektör'e yoğunlaşıp 40 metrelik In Memory of Giovanni Quirici 8a ve kısa sert Küçücük 8a rotasını gönderdim. Küçücük rotasını Küçücük (köpek olan) izlerken çıkmak çok eğlenceliydi. Ersin Baş beta vermeseydi Küçücük rotasını çıkmazdım herhalde çünkü kilitte sadece ayak tutamakları olan rotaları pek sevmiyorum. Kuşlar ve hızla gelen gölge ile birlikte çıkışım aşağıda:

Küçücük 8a denemeleri. Foto: Sinan Erten.

Kış güneşinde tırmanmaya izin veren Mevlana Sektör'de rotaya girmeye hazırlanırken. Foto: Sinan Erten

Bundan sonra gelen dondurucu Şubat soğuğunda ikinci denemede çıktığım Anatolia Sektör'deki Elbe 7c ve Gizmo 7c rotaları da gerçekten bahse değer hatlardı. Gizmo enfes bir kolonet hattı, Elbe ise hamleleri ve uzunluğuyla seni farklı bir dünyaya taşıyan leziz bir hat.
Ve Mevlana Sektör'de çıkmadığım tek rota olan Sin City 8a+ rotasını da 18 Şubat'ta çıkabildim. Derecesine göre sert, küçük tutamaklarda devamlılık isteyen çok güzel bir hat.

Camp Geyikbayırı'nda kış akşamları.

Gözümüzün bebeği Geyiksivrisi. Foto: Sinan Erten

Bir başka rota da arada gittiğim ama bir türlü yoğunlaşamadığım No Country for Old Man 8a+ rotası. Çok güzel ve sert bir güçte devamlılık rotası olan bu hattı da dingin gittiğim bir günde Can Güner'in emniyetiyle çıkabildim. O ara Koridor'daki Belladonna 7c+ yı da aradan çıkarma fırsatım oldu.

Ve Küllüin'e dönüş... Ara ara gidip hala ıslak mı diye baktığım Phoenix 8b+ rotası. Üst tarafı Külkedisi 8b+ ile birleşen bu hattı keşke ıslanmadan çıksaydım diye hayıflansam da hat çok geçmeden kurudu. Üst üste uzun hamleler, pinçler, diz dayamalı hamleler... tam benlik. 14-16 deneme sonrasında çıktığım bu rota bu sezon çıktığım en iyi rotadır. Gerek zorluğu, gerekse hamle dizilimiyle muhteşem bir hat. Bu rotayı çalışırken etraftaki Suskunlar 7c ve Hakuna Matata 7c+ rotalarını da tırmanma fırsatı buldum. Çıkış videosu:

Phoenix 8b+

Phoenix çıkış sevinci.

Phoenix rotasından sonra artık bu sezon ile ilgili fazlasıyla tatmin oldum. Bundan sonrası pastanın üzerinde kiraz.
Karantinadan hemen önce Akdeniz Sektör'de 2. denemede çıktığım Metallica 8a ve Covid 19 günleri ve tırmanışın kısıtlanmasıyla daha çok gitmeye başladığımız Alabalık Sektör'deki Dogwars 8a rotaları güçte devamlılık isteyen çok güzel hatlardı. Ve tabi ki Alabalık'ın klasiği Neptunalia 8a+. Muhteşem atletik bir giriş, sonrasında dayanıklılık ve sonunda uzun bir hamle ile iki parmak bir alt tutuşa uzanış. Çok çok iyi ve derecesine göre zor bir hattı. Çıkış videosu:

Neptunalia 8a+. Emniyette Yasir Sarın.
Alabalık'ta dans. Sloper Poker 7b+.

Karantina dolayısıyla en rahat tırmanabildiğimiz sektör olan Trebenna zaten sıcaklıkların da artmasıyla sıklıkla gittiğimiz bir yer oldu. Ben de son 5-6 haftamı Aquaduct 8c rotasını denemeye ayırdım. Aslında bu sezon bu zorluk derecesini değil daha kolay ve bol rota çıkmak istiyordum ama zaten çıktıklarımdan da tatmin olduğum için yine bir proje kafasına giriverdim.

Düş babam düş. Aquaduct 8c.

Rotanın ilk kısmı 7b+ zorluğunda ve ardından iyi bir dinlenmeden sonra 8c başlıyor ve çok uzun 7 hamle ve daha kolay bir tırmanışla istasyona gidiliyor. Hamleleri vücuda yedirme, birleştirme, sıcaklarda deneyememe derken Mayıs sonunda gelen son bir serin hava dalgasında kilitteki 7. hamleyi aynı gün iki kere yaptım ancak tutamakta kalamayıp düştüm. Sağ bileğimde de ufak bir sakatlık başlayınca bu rotanın çıkışı bir başka sezona kaldı. Proje oyunu böyle işte. Her zaman kazanamıyorsun. Bu rotaya ayırdığım zamanda belki birçok rota çıkabilirdim ancak bu seviyede bir meydan okumayla yüzleşmeyecektim. Her ne kadar bu kadar yakınken çıkamamak can sıkıcı olsa da umuyorum bir dahaki kış çıkabileceğim. En iyi deneme:

2019-20 Geyikbayırı sezonu çıkmayı düşündüğüm hemen her rotayı ve fazlasını çıktığım çok verimli bir sezon oldu. Burasının doğal güzelliğine, havasına, suyuna doyduğum bir kıştı. Yeni arkadaşlıkların kurulduğu, eskilerinin de pekiştiği bu sezon için şükran duyuyorum. İyi ki Geyikbayırı'na sahibiz. Sağlıkla ve keyifle tırmandığımız ve tırmanacağımız herkese selam olsun. Çıkışını yaptığım başlıca rotalar:

Phoenix 8b+
Metallica 8a (2.den.)
Küçücük 8a
In Memory of Giovanni Quirici 8a
Come as You Are 8a (3.den.)
Kara Elmas 8a (2.den.)
Local Tourist 8a
Plastik Fantastik 8a
Corridors of Madness 8a F.A.
Saykodelikdeşik 8a
Animasyon Otomatik 7c+
Comanche 7c (onsight)
First Klaas 7c (onsight)
Out of Control 7c (flash)