Külkedisi 8b+


Tırmanışa ilk başladığım ve Geyikbayırı'na ilk geldiğim zamanlarda sektörlerde dolaşıp ne var ne yok diye bakarken Küllüin Sektör'e de uğramış ve ağır negatifte sarkan sabit ekpresli iki yanyana 8b+ hattın, Phoenix ve Külkedisi'nin tutamaklarına, hiç anlayamadığım giriş hamlelerine bakıp 'bunları gerçekten tırmanan var mı?' diye düşünmüştüm.
Tam dört yıl sonra Ocak 2018'de Sarpedon'u çıktıktan sonra bu iki rotanın altına ipimi serip önce Külkedisi'ni sonra ise Phoenix'i deneyip neden bilmiyorum Külkedisi'ni çalışmaya karar verdim. Rota daha ilk boltta tavan tırmanışı ile başlayıp ceplerde iyi bir dinlenmeye, oradan da çok uzun hamleli ana kilite geçiyor.

Daha ilk bolta gelmeden tavanda dans.


Rotanın en zor hamlesi; sol el berbat bir krimpte.


Ana kilitten sonra setin üzerine çıkıp elleri bırakarak dinlendikten sonra sola geçiş yaparak Phoenix'in hattına bağlanıyorsun. Burada da delik tutuşlu sert bir kilitten yine bir sette dinlenip en son krimpli kilide girip rotayı tamamlıyorsun. Rota ilk sete kadar 8b civarı sonra kısa sert bir 7c ve son kısım da yine kısa sert bir 7c gibi.
Rotayı ilk denemeye başladığımda bir kez en zor hamleyi geçip sete kalkarken düşünce biraz umutlandım ama bir boulder antrenmanından sonra gelen sol yüzük parmağı tendon sakatlığı o kilitteki berbat krimpi tutmayı imkansızlaştırdı. Yapacak bir şey yok. Elveda, seneye artık.
2019 Ocak'ta Datça'dan iki haftalığına Geyikbayırı'na geldiğimizde ben hemen Külkedisi'ne koştum. Girişteki tavan ıslak, ana kilitten sonraki sete kalkış ıslak ama kilit kuru en azından deyip başladım denemeye. Çok geçmeden vücut hamleleri hatırladı ve yine ilk kilidi geçip sete kalkarken düştüm. Sinirlerim bozuldu ancak en azından yakınım derken olan oldu ve gelen son yağmurla kilitten de su gelmeye başladı. Yapacak hiç bir şey yok. Burada doğa patron. Başka zamana.
Ve 2019 Kasım'da bulduğum bir boşlukta tekrardan gelince Küllüin Sektör'de başka bir hat olan ve kuru yakalamışken çıkmayı istediğim Saykodelikdeşik 8a rotasını gönderince kupkuru görünen Külkedisi'ne de bir bakayım dedim. İlk gün güzelce tutamakları fırçalayıp hamleleri tekrar hatırladım. İkinci gün bir baktım ilk kısmı geçip sette dinlenmeye girdim ve ikinci kilitten düştüm. İlk kilidi geçince oradan düşmem diyordum ama demek ki daha dikkatli olmam lazım.

Kaya kuru, hava enfes.

Ve üçüncü gün Selo'yla birlikte Trebenna'ya ufak bir tırmanış rehberliği yapmaya gittim. Birkaç 6b ve 6c çıkıp arada Hyrofision 8a rotasına da bir deneme attıktan sonra Küllüin'e geçtik. Sıra geldi Külkedisi'ne. İlk denemede gayet güçlü hissettim ancak kilitteki sol el krimpe doğru parmaklarım denk gelmeyince düştüm. Sonrasında hemen kilidi hatırlayıp indim.

Selo ile ilk deneme.

30 dakikalık bir dinlenmeden sonra tekrar rotaya girdim ve izleyen herkesin desteğiyle hemen hemen hiç hata yapmadan ilk kısmı geçip sete geldim. İkinci kilitteki zayıf slop tutuşu ve aşağıya doğru stresli klip kafamı yakdıysa da ikinci sete de düşmeden gelebildim. Buraya kadar gelmişken son kilitten düşmeyi hiç istemediğimden sette uzunca oturdum ve son kilide taze güçle girip krimplere ölümüne çökerek rotayı bitirebildim. İzleyen herkesin desteği ve sevincimi paylaşması unutulmazdı. Akşamına herkese benden alabalık ızgara:) Temiz çıkış videosu burada:




Yorumlar

Popüler Yayınlar