Hereke Tırmanış Bölgesi



Yıllardır kaç defa otoyoldan Hereke'nin tepesindeki kayalara bakıp yanımdakilere 'Burada da rotalar varmış' dediğimi hatırlamıyorum. 2021-2022 kışı İstanbul'dayız bu aralar madem gidip bakalım diyerek başladık Hereke turlarına. Kayalara yaklaşımın zorluğu ile meşhur bu bölgede perişan olmamak için Övgün Yıldırım'dan detaylı bir tarif alıp yola çıksakta ilk seferde 1 buçuk saate yakın çalılarla boğuşmak zorunda kaldık, tabi dönüşte de bir o kadar. Yol tarifi Ersin Baş'ın bloğunda var ama ben kesinlikle bilen biriyle gidin derim yoksa perişan olursunuz.

Neyseki bir sonraki gidişimizde elimizde oraklarla Çağatay Çakmak ve Sinan Erten ile daldık çalılıklara ve patikayı adamakıllı açtık.

Ne anlattığım hakkında hiçbir fikrim yok.

Sinan'ın fotoğraf çekmek için gelip kendini orak sallarken bulması.

Bölgede şu an patikanın son haliyle arabadan kayaya yürüyüş 35 dakika kadar sürüyor. 4 sektörde 30'a yakın rotanın bulunduğu bölgenin kaya yapısı ve kalitesi çok iyi. Küçük bir Kaynaklar gibi. Ballıkayalar'a bu kadar yakın bir yerde kolonetleri görmek beni hem şaşırttı hem de çok sevindirdi. Deniz manzarası ve yalıtılmışlık hissi çok güzel. Bölgenin bence iki eksisinden biri yoğun otoyol gürültüsü. Mağaranın içinde gürültü biraz azalsa da tüm gün insanın zihnini yoruyor. Diğer eksi ise tabiki yaklaşım. Yürüyüşün süresi değil ama otoyolun yanından ilerlemesi çok keyifsiz. Yanınızdan kamyonlar geçerken konuştuğunu duymak bile zor.

Gelelim rotalara... Kaya kalitesinden midir nedir bölgede saçma sapan keyifsiz hiç bir rota görmedim. Belkide benim eğimli ve kolonetli tarzı sevmemdendir bilemiyorum ama 6c den 8b ye her rota çok güzeldi.

Leb-i Derya Deniz 6c+. Foto: Sinan Erten. Emniyet: Çağatay Çakmak

Leb-i Derya Deniz 6c+. Foto: Sinan Erten.

Daha ilk gelişimde, vidyolarını izlediğim ve aklımda olan Her Gece Bodrum 8b rotasının hamlelerine baktım. Karakteristik bir atlama hamlesi olan kilitle ilk denememde alakam bile olmadı. Bırak kilidi yapmayı, kilide girişi bile çözemedim. O eğimde tutulacak krimpler beklediğimden çok daha kötüydü. Zaten ilk gelişte çalıların arasında bir buçuk saat sürünmüşlüğün yorgunluğu ile ancak o kadar olurdu. İkinci gelişimde rotanın kilide kadarki kısmına ve sonrasına bakıp biraz da kilidi çalıştım. İzlediğim iki videodaki çözüm de bana uymayınca kilide girişe kendimce gün sonunda bir çözüm bulabildim. Atlama hamlesi hala yok. Üçüncü gelişimde direk atlama hamlesine yoğunlaşıp birazda kendimce tutamakları tutunca hamle oldu. Gerçekten yapınca çok keyifli bir hamle. Zaten atlamayı yapınca hemen inip rotayı temiz çıktım. Çağatay'ın çekimi ve Barış Yıldırım'ın emniyetiyle toplamda 5. denememde temiz çıkış vidyosu:


Temiz çıkışta kilit sonrasına bir kere baktığım ve istasyona kalkışa hiç bakmadığım için epey ecel terleri döküp gereksiz yoruldum ama şükürki 7a+ lık bu kısımda düşmedim. Bir daha hiç bir rotanın sonunu zaten kolay deyip denememezlik yapmayayım:)

Her Gece Bodrum 8b. Foto: Sinan Erten.

Her Gece Bodrum Rotasının bulunduğu mağarada soldan sağa 6c+, 7b, 7c+, 8b, 7a, 6a rotalar var ve hepsi birbirinden güzel.

Bir de Çanlar Kimin İçin Çalıyor 8a ve uzatması Çanlar Senin İçin Çalıyor 8b rotalarının bulunduğu nispeten daha uzun rotaların olduğu bir sektör var. Burası kışın güneşi direk aldığından daha sıcak ve rotalar daha çok yüzey. Çanlar Kimin İçin Çalıyor rotasına ve uzatmasına da baktım ancak temiz çıkacak vaktim olmadı.

Sonuç olarak çok az tırmanışçının gittiği Hereke'ye tekrardan bir can vermek güzel oldu bence. Ballıkayalar'daki kalabalıktan sıkılanlar arabayla bir 15 dk daha yol gelip buradaki yalıtılmışlığı tercih edebilirler.






Yorumlar

Popüler Yayınlar